tisdag 12 april 2011

Nu när jag tänker på det blir jag sur

Ju mer jag tänker på krönikan, desto surare blir jag. Flera andra journalister har läst den och tyckt den var bra. Möjligt att man kunde ändrat något här och där men i grunden så liksom... EH. Jag vet inte.

Kan ju bara känna att om Fredrik B@ackman kan slänga slänga skit på utvecklingsstörda, feta och adhd-barn så borde jag kunna skriva att jag tycker det är lite väl tyst i Malmös kulturelit angående att Natik Awayez åtalats för grov kvinnofridskränkning - till exempel slagit sin sambo, tryckt ner henne i skitigt diskvatten, kränkt och bara allmänt betett sig som ett svin. Enligt åtalet - som publicerats. Och hans namn också för den delen - just i City ironiskt nog.

Nej han är inte dömd. Men ett åtal är ju inte skit samma heller. Ett åtal är ju inte lösa rykten. Och jag tycker det är jävligt konstigt att styrelsen inte bett honom ta time out tidigare. Han var ju polisanmäld. Jag tycker inte det är snyggt.

Men mer om det sen när jag klistrar in krönikan.

Inga kommentarer: