söndag 23 maj 2010

Ok då en grej till måste jag säga

Spelade skivor i går med Fredrik på KB. Det var fine and dandy, skitlite folk först men sen vid 2-3 larvade det ändå in en hel del. Så det blev mycken dans och det var bra.

Sen gick vi och handlade mat och sen gick vi hem i den LJUSA försommarkvällen. Klockan var väl 4.45 kanske när vi kom till gården. Då ville Fredrik kolla hur det nysådda gräset hade växt, för han har typ plöjt ner inte bara frön utan även sin själ i gräsprojektet.

Och jag ba, asså jag har kollat till det nåra gånger men vafan, varje gång jag stått där och glott ner i marken så har det ju kommit någon in på gården och förmodligen tyckt att man var skitskum slash besatt. Man bara eh hej hej jag skulle bara vettere gå in nu.

Så skrattade vi lite och Fredrik gick in innanför snörena och började kolla intensivt och peka och ha teorier. Och vad händer? Efter typ fem sekunder kommer en kille från ena trapphuset in på gården och ska slänga sopor! Kvart i fem på morgonen WTF? Han bara hej hej och vi bara hej hej med vår falaflar i händerna lite förläget. Vi kunde inte ens låtsas att vi höll på med något annat, det var helt ljust ju.

Det är officiellt nu. Vi är besatta paret.

4 kommentarer:

Mary sa...

Hahaha wunderbar, att bli påkommen när man inspekterar det nysådda gräset klockna fem på morgonen! Fantastiskt.

Sofia sa...

Vad är oddsen? En söndagmorgon liksom. Pinigt!

anna sa...

Detta är så underbart roligt och väldigt typiskt på något sätt. Jag får en fantastisk bild framför mig. Mer sånt! Och uppdatering om hur sådden går tack!

Dramadrottningen sa...

Hahaha! Jag vet! Caught in the act, liksom. Som när man står och langar in mat ur gryta med träslev i munnen, och man kollar ut och ser att en granne står och tittar. Man bara asså, nej men jag är inte sånhär egentligen!