tisdag 25 maj 2010

Tankar efter stallet


Steppentarpan från wikipedia

Jaja, it's my blog och jag skriver om ointressanta grejer om jag vill. Så det så.
Jo men igår på ridningen dårå. Gick skitbra, den där Felix (häst ej Herngren) är fan inte så dum. Tycker den ser ut lite som en deppig tarpan när den går dåligt, som på lektionen innan, med helt spikrak hals och skitstort huvud. Men den gick faktiskt jättebra. Man får rida på som en galning, men det gör inget. Det var skönt att kämpa, för det gav resultat.

Ridläraren ska på någon intensivutbildning på Flyinge i tre veckor och då hoppas jag att hon fattar vitsen med att rida öppna. Inte de där bakvända sluta-skänkelvikningarna (som jag lite har kommit att ignorera). Öppna längs med halva långsidan eller öppna delen av volten är den bästa övningen. I kombo med tempoväxlingar - det är nyckeln till allt tycker jag.

Nu är jag stressad och måste fortsätta göra tidningar.

Inga kommentarer: