tisdag 4 maj 2010

STORT DRAMA

på stallet. Lektionerna hade blivit en halvtimme försenade för en hade ramlat av och blivit hämtad av ambulans. I Sofias och Helenas grupp. Men Sofia sa att det kanske ändå inte var så farligt, bara att hon som ramlade av hade slagit ryggen och att de tog det säkra före det osäkra. Ja inte vet jag men det ska väl rätt mkt till för att man ska bryta ryggen liksom. Oh well.

Nu till det viktiga: Det gick ganska bra med Olympic. Som Sofia hade sagt innan, när jag beklagat mig, så är han inte alls van att gå i form. Han är liksom inte skolriden. Så då kände jag liksom bara Ok, skit i att han går runt som en kamel, jag får se det som ett slags gym.

Och då blev det lite bättre. Plus att vi red och jobbade ganska mycket i skritt och det är passade bra. I traven blir det bara fläng och stel som en pinne och man bara sitter där och lider varv efter varv. Men sen blev det faktiskt bra. I galoppen också. Mycket tillfredsställande.

Ok nu ska jag lyssna ännu mer på Captain Beefheart.

1 kommentar:

tant sa...

hon är en mes. tjejen alltså. inte Sofia. en annan svär lite, skakar av sig det hur ont det än gör, och hoppar upp igen. och tar hand om den onda kroppen efteråt. haha! vem slår inte i ryggen när man ramlar av lixsom? jag kunde inte sitta på några dagar men jag överlevde. jag är tuff. och cool. så är det. men hon är mesig. på måndag ska vi hoppa!